FANDOM

En NPC hedder rigtigt "Non-Playable-Character". Det er spillere som ikke bliver styret af spillere, men af serveren. Du ser dem hver dag du er på runescape. Når du skal til at spille Minigame, eller skal ud og kæmpe monstre. Eksempler på NPC'er er Ejere af butikker, sælgere og Quest givere. I de fleste tilfælde kan man snakke, eller komme i kontakt med en npc. Andre gange kan man angribe. NPC'er kan også "tale", men teksten bliver ikke vist i "chat boksen".

Eks. Butiks ejere, kan man komme i kontakt med, og købe ting og sager. De kan blive snakket med bare med et højreklik og vælger Trade. Det er kun butiksejere man kan dette med. Hvis en Quest Giver beder om 50 Pure Essence, så snak med ham. I skal ikke trade eller noget, han vil fluks tage dem ud af din hånd.

Nogen NPC'er er også kendt som de klassiske vagter. De kan give eller holde dig ude fra et slot, et område, eller noget andet. Nogen gange skal du betale for at komme igennem. Som i Al'kharid.

Der er også nogen NPC'er der ikke kan blive angrebet. Dette er som i "Random Events", hvor du bliver teleportet til et sted. Nogengange er det ikke NPC'er, men ting. (Objekter)

Der er en stor forskel fra Runescape 2 og Runescape Classic. I Runescape Classic kan NPC'er kun tale med 1 person af gangen.

Also on FANDOM

Random Wiki